شرح وظایف این گروه عبارتاند از:
۱- بررسی، تحلیل و نظارت بر فرایند انتصابات و تغییر عناوین کارکنان بر اساس آییننامهها و ضوابط ابلاغی.
۲- نظارت بر صحت احکام استخدامی کارکنان.
۳- بررسی، تحلیل و نظارت بر فرایند ارتقاء طبقه کارکنان.
۴- بررسی، تحلیل و نظارت بر فرایند ارتقاء رتبه کارکنان.
۵- بررسی، تحلیل و نظارت بر فرایند احتساب مدرک تحصیلی کلیه کارکنان.
۶- بررسی، تحلیل و نظارت بر فرایند احتساب سوابق دولتی و تجربی کارکنان.
۷- مکاتبه با مدیریت حراست در خصوص کارکنان متقاضی پستهای مدیریتی و سرپرستی.
۸- پیگیری و برگزاری جلسات کمیته اجرایی مهندسی مشاغل.
۹- بررسی درخواستهای ادامه تحصیل کارکنان بر اساس ضوابط مرتبط و شرایط احراز و اعلام نتیجه در سامانه مهندسی مشاغل.
۱۰- بررسی و تائید درخواستهای ارتقاء به رتبه خبره و عالی در سامانه مهندسی مشاغل.
۱۱- نظارت بر بهکارگیری منابع انسانی شاغل در واحدهای ستادی و محیطی دانشگاه در قالب کمیتههای انتصاب و نقل و انتقالات.
۱۲-نظارت بر کمیتههای فرعی طرح طبقهبندی مشاغل واحدهای تابعه دانشگاه.
۱۳-پاسخ به مکاتبات مربوط به شکایات کارکنان به دیوان عدالت اداری.
۱۴-بازدید از واحدهای تابعه دانشگاه و نظارت بر صحت امور مهندسی مشاغل.
۱۵-شرکت در همایشها، جلسات و کارگروههای کشوری و منطقهای مهندسی مشاغل در خصوص تدوین شرایط احراز، شرح وظایف، ضوابط انتصاب مدیران و ...
۱۶-بهروز نمودن بانک اطلاعاتی مرتبط با حوزه مهندسی مشاغل.
۱۷-هماهنگی و برگزاری جلسات در حوزه مهندسی مشاغل قطب ۵ کشوری (بهعنوان سرگروه قطب)
۱۸-انجام مطالعات و تحلیلهای علمی مستمر در خصوص طراحی شغل، تجزیهوتحلیل شغل و شرایط احراز شغل.
۱۹- انجام دورهای و منظم تحلیل مشاغل برای تعیین نیازهای دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان و مدیران.
۲۰-مشارکت در نیازسنجی آموزشی و تدوین محتوا و راهنماهای آموزشی در حوزه مهندسی مشاغل بر اساس ضوابط ابلاغی و پیشنهاد برگزاری دورههای آموزشی
۲۱-مشارکت در تدوین و پایش برنامه عملیاتی اختصاصی و مشترک مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه.
۲۲-مشارکت در فرایند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی توسط سازمانهای نظارتی.
۲۳- مدیریت اسناد و صورتجلسات کمیتههای اجرایی طرح طبقهبندی مشاغل و سایر جلسات مرتبط.
۲۴-پاسخ به مکاتبات واحدهای تابعه دانشگاه در خصوص مهندسی مشاغل.
۲۵- تهیه گزارشهای عملکرد بهصورت دورهای و ارسال به مسئولین و مراجع مربوط.