متن استاتیک شماره 70 موجود نیست
  • 1402/01/20
  • - تعداد بازدید: 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سامانه تخصصی نظرسنجی از مراجعان به مراکز ارائه خدمات سلامت، راه اندازی شد

سامانه تخصصی نظرسنجی از مراجعان به مراکز ارائه خدمات سلامت، راه اندازی شد

گروه تحول اداری

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» گفت: به استناد سند تحول دولت مردمی مبنی بر ایجاد امکان بهره گیری از نظارت مردمی برای پاسداشت حقوق مراجعان به مراکز تحت پوشش دانشگاه؛ رضایت مردم و خدمت گیرندگان؛ رعایت عدالت و شفافیت، سامانه تخصصی نظرسنجی از مراجعان، با استفاده از کدهای دستوری تلفن همراه راه اندازی شد.

او با بیان اینکه کارگروه صیانت از حقوق گیرندگان خدمت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اقدام به تدوین دستورالعمل و پیاده سازی نظرسنجی بر اساس کدهای دستوری تلفن همراه کرده است، افزود: در فاز نخست، این فرایند با اختصاص کدهای یکتا به تمامی کارکنانی که به صورت مستقیم با گیرندگان خدمت تعامل دارند اجرا شد که کارکنان شاغل در گیشه های حسابداری، پذیرش، نوبت دهی، دبیرخانه، میز خدمت، بوفه، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی تمامی بیمارستان ها، دانشکده ها، درمانگاه ها، مراکز بهداشت و درمان، مراکز خدمات جامع سلامت و دیگر مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را شامل می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این نظرسنجی مراجعان می توانند با استفاده از تلفن همراه و وارد کردن کد دستوری ( # کد فرد *۲ *۱۹۰ *۶۶۵۵ * ) که در گیشه و در معرض دید عموم قرار گرفته است، نظرات خود را در خصوص رضایت یا نارضایتی از خدمت ارایه شده اعلام کنند.

دکتر هاشمی اصل ادامه داد: نتایج نظرات ثبت شده در این سامانه تخصصی که نام کاربری و رمز عبور آن در اختیار مسوولان واحدها قرار داده شده است، از سوی کارگروه ویژه ای مورد بررسی و راستی آزمایی قرار می گیرد.

او افزود: پس از تایید کارگروه و در مرحله نخست، از نتایج به دست آمده برای شناسایی افرادی که بیشترین برخورد مناسب/نامناسب با ارباب رجوع را دارند استفاده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر کاربری های این سامانه را ارزیابی و اصلاح کیفیت خدمات ارائه شده، بهبود و تحول سازمانی، ارتقای سیستم ها، روش ها و فرآیندها برشمرد و اضافه کرد: همچنین این نتایج می تواند راهنمای مدیران در تصمیم سازی و مداخلات اصلاحی با هدف توسعه عدالت و ارتقای فرهنگ پاسخگویی و بهره وری در نظام سلامت باشد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 97593
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید