متن استاتیک شماره 70 موجود نیست
  • 1404/08/21
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در وزارت بهداشت بر پایه رویکرد شفافیت و پاسخگویی

استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در وزارت بهداشت بر پایه رویکرد شفافیت و پاسخگویی

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ریحانی، مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد این وزارتخانه در اجلاس مدیران توسعه مدیریت و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بر لزوم اجرای نظام جامع مدیریت عملکرد سه‌سطحی شامل سازمان، مدیران و کارکنان تأکید کرد.

 
وی با اشاره به مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: «نظام مدیریت عملکرد یکی از ارکان اصلی تحقق حکمرانی کارآمد در دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه سلامت است که هدف آن، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مردم و بهبود بهره‌وری سازمانی است.»
 
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت بهداشت افزود: «براساس تکالیف برنامه هفتم، تمامی دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ازجمله وزارت بهداشت مکلف‌اند تا پایان هر سال، عملکرد خود را در سه سطح ملی، استانی و سازمانی ارزیابی و رتبه‌بندی کنند تا نتایج به‌صورت شفاف به رئیس‌جمهور و مردم ارائه شود.»
 
وی خاطرنشان کرد: «با استقرار سامانه ملی مدیریت عملکرد (معنا) و انتقال این سامانه به دفاتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه‌ها، بستر لازم برای پایش مستمر، خودارزیابی و ارزیابی دقیق مأموریت‌های سازمانی فراهم شده است.»
 
دکتر ریحانی با بیان اینکه اجرای صحیح این نظام، مقدمه‌ای برای تخصیص منابع بر مبنای عملکرد خواهد بود، گفت: «از این پس ارزیابی مدیران و دستگاه‌ها مستقیماً بر میزان بهره‌وری، کیفیت خدمت و رضایتمندی مردم استوار است.»
 
وی در پایان با اشاره به نقش دولت چهاردهم در اصلاح نظام اداری و تأکید بر سلامت اداری و شفافیت افزود: «اتصال نظام جبران خدمت، ارتقا و انتصاب مدیران به ارزیابی عملکرد، یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است تا ضمن ارتقای سلامت نظام اداری، اعتماد عمومی به نظام سلامت نیز افزایش یابد.»
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اطلاعیه ها,اخبار
  • کد خبری : 137930
کلیدواژه

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید